Børnekirke

Børn læser tekster og beder nogle af bønnerne

Børnene er kirkens fremtid.

Vi ønsker at støtte forældre og familier i at give troen videre til næste generation. Skal et barn vokse op og kende Gud i hvert af livets faser, har det brug for voksne, som hjælper det med at opdage relationen, troen og Guds kærlighed. Man sagde tidligere, at det at opdrage et barn nødvendiggjorde en hel landsby - måske skal vi i dag opdage, at det at give troen videre nødvendiggør gode menighedsfællesskaber.

I Græsted kirke vil vi gerne give troen videre. Derfor forsøger vi at holde børnekirke de fleste søndage under prædikenen, så børnene kan møde Jesus i et sprog og på en måde det forstår. Børnekirken ledes på skift af forskellige frivillige - ofte forældre - og indimellem præster. Børnekirken lægges i forbindelse med gudstjenester i Præstegårdsladen, da mange familier oplever det lettere at have børnene med i Laden.

I kirken er der afsat et særligt område halvvejs nede i kirken, hvor der står legetøj og bøger - og der er tasker med bøger og aktiviteter i våbenhuset til børn, som deltager i den første gudstjeneste.

I Laden er der skabt plads i sofaområdet til mødre med helt små børn, hvor man kan sidde med børnene og lytte med på, hvad der sker inde i salen.

Indimellen afholder vi særlige familiegudstjenester, se kalenderen.

Børneklubber arrangeres flere steder i byen og vi henviser til disse.

Børn læser tekster og beder nogle af bønnerne

Børneaktiviteter