Stemmerne svinger i kirken

Korene i Græsted

I Græsted kirke er der to tilbud til børn, der er glade for at synge:

Kirkespirerne

Kirkespirerne er kor for drenge og piger i 0.-2. klasse. Vi synger, danser og leger med stemmen og lærer det helt grundlæggende om musik.

Repertoiret spænder meget vidt og rummer både kirkelige og ikke-kirkelige sange som f.eks. årstidssange, fjollesange mm. Det grundlæggende indhold i kristendommen bliver præsenteret gennem repertoiret.

Ind imellem medvirker Kirkespirerne ved gudstjenester eller små koncerter. Koret øver hver tirsdag fra kl. 15.00 – 16.00 i Præstegårdsladen.

Tilmelding til spirekoret:

Tilmelding til Kirkespirerne og Gribskov Korskoles spirekor (børnekor 0.-2. klasse)

Græsted kirkekor

Koret er for de ældre børn fra 3.-9. klasse. I koret videreudvikler vi vores stemmer gennem sang, dans og bevægelse. Vi øver os i at synge to- og tre-stemmigt, og vi lærer et bredt udsnit af sange og salmer i mange stilarter og med forskelligt indhold. Det største fokus er fortsat på kirkeligt repertoire, men vi synger også meget andet.

Ind imellem medvirker vi ved gudstjenester og små koncerter sammen med Kirkespirerne eller alene. Vi øver hver tirsdag fra kl. 16.00-17.00 i Præstegårdsladen

Tilmelding til kirkekoret:

Tilmelding til Græsted Kirkekor (3.-9. klasse) og Gribskov Korskoles juniorkor

Diverse oplysninger:

Korleder for begge kor er Lisbeth L. Pedersen, der er uddannet lærer samt kirkemusiker med sang og korledelse. Lisbeth har desuden gennemført en to-årig efteruddannelse ved Børnekorakademiet.

Fast pianist ved korene er kirkens organist Susanne Clod Pedersen, der er uddannet koncertpianist og organist.

Det er gratis at være med i korene.

Yderligere oplysninger fås hos Lisbeth L. Pedersen, 60 62 10 57.

FOCUS

FOCUS er et kor for alle, der kan lide at synge. Koret synger sange, hvor der lægges vægt på at sætte Jesus i ”focus”. Repertoiret er varieret af sange akkompagneret af klaver, guitar og bas. FOCUS medvirker ved forskellige arrangementer hovedsageligt i LM og IM – samt afholdelse af sangaftener.

Kom og vær med i et hyggeligt og godt fællesskab i FOCUS. Onsdage 19:30-21:30 i LM’s missionshus på Mårumvej 21.

Kenneth Have Petersen, Tel: 4839 1998 eller havepete@tdcadsl.dk