Om kirken

Kirkerum med personer

Græsted Kirke ligger midt i Græsted by.

Græsted Kirke er sognets gamle kirke og en del af folkekirken. Selve kirkebygningen er fra middelalderen, men livet omkring kirken afspejler nutiden.

Kirken danner rammer for mange af livets højdepunkter – dåb, konfirmation, vielse, begravelse samt for årets højdepunkter med kirkeårets højtider og helligdage.

Ugens højdepunkt er søndagens gudstjeneste, ofte kl. 10:30, men også resten af ugen er der mange muligheder for fællesskab omkring tro og kirke.

Kirkerum med personer

Præstegårdsladen (i daglig tale kaldet Laden) er navnet på vores menighedshus. Her er moderne rammer for kirke og menighedsliv, og seks søndage om året holder vi gudstjenester i Laden.

Græsted Kirke ønsker at være et åbent fællesskab, der viser omsorg og respekt for den enkelte. Her er plads til fornyelse og respekt for traditionen. Vi forsøger at have en nutidig og relevant forkyndelse, sammen med en autentisk og bibelsk funderet oplæring i kristen tro og liv.

Har du spørgsmål, som ikke bliver besvaret på vores hjemmeside, er du velkommen til at kontakte os. Og endnu bedre: mød os i det virkelige liv!

Du er hjertelig velkommen!

Skriv tekst her