Dåb

Man skrives op til dåb ved henvendelse til en af præsterne eller til kirkekontoret og kordegn Oda Frederiksen.

Der holdes lørdagsdåbsgudstjenester den første lørdag i måneden kl. 11.00. Gudstjenesten varer 35-40 minutter, og vi samler op til tre familier ved samme gudstjeneste.

Der er på udvalgte søndage mulighed for dåb ved selvstændig dåbsgudstjeneste i forlængelse af højmessen. Disse gudstjenester lægges efter aftale med præsterne kl. 12.30.

Det er også muligt at få dåb ved en almindelig søndagsgudstjeneste kl. 10.00 i kirken.

Der lægges ikke dåb ved gudstjenester i præstegårdsladen.

Ved barnedåb skal man forvente en forberedende samtale af cirka en times varighed, hvor begge forældre skal være til stede. Vi kommer gerne hjem til jer, hvis I bor i Græsted sogn.

Ved voksendåb har den, som skal døbes, flere (3 - 4) forberedende samtaler med præsten.